۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

جامعه سیاست بین المللی اندونزی (FPCI)

(Foreign Policy Community of Indonesia یا FPCI)

جامعه (مطالعات) سیاست بین المللی اندونزی یک سازمان غیر انتفاعی غیر سیاسی و مستقل است که در زمینه روابط بین الملل فعالیت می کند.

درباره FPCI

جامعه (مطالعات) سیاست بین المللی اندونزی (Foreign Policy Community of Indonesia یا FPCI) یک سازمان غیر انتفاعی غیر سیاسی و مستقل است که در زمینه روابط بین الملل فعالیت می کند. FPCI در سال ۲۰۱۴ تشکیل شد و به سرعت به یک جامعه روابط خارجی در اندونزی با حدود ۴۰ هزار عضو در شبکه خود (مرسولات پستی) تبدیل شده است.

FPCI یک پلت فرم برای افرادی از پیشینه ها و مشاغل مختلف مانند وزرا، مقامات دولتی، سفیران، دیپلمات ها، اعضای ارتش، افراد مشهور، رهبران جامعه، فعالان، اساتید دانشگاه و دانشجویان است.

FPCI برای همه افرادی که علاقه‌مند هستند یا در زمینه روابط بین الملل هم در داخل و هم در خارج از کشور فعالیت می کنند، باز است. برای ثبت عضویت، وب سایت FPCI ثبت نام می پذیرد و عضویت در آن رایگان است.

چشم انداز و هدف

هدف FPCI ایجاد و گسترش بین المللی شدن اندونزی، چه در کشور و چه در جامعه جهانی است.

FPCI می خواهد انگیزه "ملی گرایی مثبت و بین المللی هوشمند" در اندونزی ایجاد شود.

شعار FPCI عبارت است از "تشکیل و ترویج بین المللی گرایی مثبت اندونزی در سرتاسر ملت و جهان".

بنیان‌گذار

دینو پتّی جلال یک دیپلمات و سفیر، نویسنده پر فروش ترین آثار، آکادمیک موفق، فعال جوان، طراح این برنامه بوده است.

مرکز تحقیق و تحلیل FPCI

FPCI از سال ۲۰۱۴ تأسیس شده است و اکنون یک بخش تحقیقاتی به نام FPCI Research and Analysis که به طور رسمی توسط وزیر امور خارجه اندونزی خانم رِتنو مرسودی و دکتر دینو پتّی جلال در ۱۴

 مه ۲۰۱۸ افتتاح شد، راه اندازی کرده است. مرکز تحقیق و تحلیل FPCI به عنوان یک نهاد پژوهشی مستقل و غیر حزبی با تمرکز بر ۶ زمینه تحقیقاتی یعنی ژئوپولیتیک، جهانی شدن، مسائل و توسعه شهرها، دیاسپورا، قدرت های در حال ظهور و آسه آن، تأسیس شد.

مرکز تحقیق و تحلیل FPCI همچنین به ارائه تجزیه و تحلیل جامع و توصیه هایی برای راه حل های سیاسی در قالب گزارش ها و مقالات می پردازد. هدف کمک به سیاست‌گذاران است تا بتوانند سیاست های بهتری را طراحی کنند. مرکز تحقیقات ما همچنین با عوامل روابط بین المللی مانند سپاه دیپلماتیک و شرکت ها کار می کند.

منبع:

 https://www.fpcindonesia.org/

کد خبر 2896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =